מן העיתונות

מנגינה ירוקה: חידוש ישראלי להעברת סינגלים

5/13/2009

האם תדמית ירוקה היא ערובה להצלחה עסקית? מאות חברות משקיעות מיליוני שקלים במטרה להפוך את החברה ועובדיה לידידותיים לסביבה. רק השבוע פרסמה חברת גדולה כי עגלות המכירה שלה יוחלפו בעגלות שיוצרו מחומרים ממוחזרים ושמעתה תמכור החברה סל מוצרים ירוקים. מזל שגם עלה התאנה ירוק.

נדמה שבחברת "פטיפון" בלי הרבה מאמץ ואולי בלי כוונה מוקדמת (למרות שהם טוענים שזו הייתה אחת ממטרותיהם) הצליחו להקים חברה המתאימה באמת לאורח החיים הירוק.

החברה, סטארט-אפ ישראלי, מציעה פלטפורמת הפצה מקוונת להעברת סינגלים ישירות ממחשבו של האמן אל תיבת ניהול התוכן האישית של אנשי תעשיית התרבות, המוסיקה והרדיו בארץ.

זאת במקום צריבת 400 דיסקים לכל סינגל, עטיפתם בניילון ובפלסטיק, הפצתם ושינועם אל גופי התקשורת השונים.

בחברה מאמינים שאין עוד צורך במעטפות שעולות הון ומכלות את אוכלוסיית העצים העולמית, ברכישת אריזות הפלסטיק הבלתי מתכלות, או בעלויות המשלוח שגם הוא עצמו תורם לא מעט לזיהום הכדור. כמו כן, החברה חרתה על דיגלה את מתן שוויון ההזדמנויות לכל אמן ומאפשרת למוסיקה לקדם את עצמה.

בין האמנים שלקחו חלק בתקופת ההרצה ושלחו את יצירותיהם דרך המערכת של החדשה ניתן למצוא את שלום חנוך, אריק איינשטיין, מאיה בוסקילה, קורין אלאל ואהוד בנאי.