אַתָּה מֵבִין, יַלְדִּי , אֵין עֵרֶךְ לַמְּצִיאוּת הַהִיסְטוֹרִית
הַכְּתוּבָה בַּסְּפָרִים. שָׁם אוֹסְפִים דֻּגְמִיּוֹת בְּמַּבְחֵנוֹת.
שָׁם רוֹאִים מִמְעוֹף הַצִּפּוֹר. אֲנַחְנוּ הֲרֵי הָלַכְנוּ בַּשְּׁבִיל.
חַשְׁנוּ אֶת הַפֶּצַע. וְדָמַעְנוּ כָּל רֶגַע עַד שֶׁחָלַף
לָנוּ דּוֹר. וְהַסִּפּוּר הָאֲמִתִּי הוּא סִפּוּר הִתְבַּגְּרוּת,
וְהַסִּפּוּר הָאֲמִתִּי הוּא רְעִידַת הָאֲדָמָה בַּמַּנְגִּינָה
וְלִבָּהּ וְלִבָּתָהּ : הַהִתְחַבְּרוּת לַמְּצִיאוֹת הַחֲדָשָׁה
וְהַשּׁוֹנָה.
זֶה הַנּוֹף שֶׁלָּנוּ וְזֶה הַזִּכָּרוֹן, וּבְרַכֶּבֶת הַזְּמַן
זֶה הַכַּרְטִיס שֶׁלָּנוּ
וְאֵלֶּה הַמּוֹשָׁבִים, וְזֶה הַקָּרוֹן.
הַכֹּל נָקִי. אִם מִישֶׁהוּ חוֹשֵׁשׁ מִשִּׁירֵינוּ, מִתְּמִימוּתֵנוּ,
מֵעֶרְכֵי הַצֶּלֶֹלוֹיְד הַמְּשֻׁנִּים.
אַל חֲשָש. לֹא נְשַׁבֵּשׁ לָכֶם
אֶת לוּחַ הַזְּמַנִּים. כְּבָר הֵבַנּוּ:
אֵין הִגָּיוֹן לָשׁוּב
לְאָחוֹר. אֲבָל כָּךְ אָנוּ מַמְשִׁיכִים לְהִזָּכֵר וּלְהִתְבַּגֵּר
בְּאוֹתָהּ דֶּרֶךְ קָשָׁה.
עֲדַיִן מְנַסִּים לְהִסְתַּגֵּל לְכָל מְצִיאוּת
חֲדָשָׁה.
אַתָּה מֵבִין, יַלְדִּי , אֵין עֵרֶךְ לַמְּצִיאוּת הַהִיסְטוֹרִית
הַכְּתוּבָה בַּסְּפָרִים. שָׁם אוֹסְפִים דֻּגְמִיּוֹת בְּמַּבְחֵנוֹת.
שָׁם רוֹאִים מִמְעוֹף הַצִּפּוֹר.
קַח יַלְדִּי אֶת מַחְבְּרוֹתַי, וּכְשֶׁהַכֹּל יִכְלֶה
מִן הָעוֹלָם
אַל תִּתֵּן לְרַכֶּבֶת הַזְּמַן לָצֵאת בִּלְעֲדֵיהֶן. אֲנַחְנוּ הָיִינוּ
הַמַּצְפּוּן, הָאֱמֶת, מַחְזוֹר הַדָּם.
וּכְשֶכֻּלָּם יִשְׁאֲלוּ אוֹתְךָ מַדּוּעַ לִבְּךָ פִּתְאוֹם רוֹגֵשׁ
וְהָאֲוִיר נֵעוֹר וְנִפְעָם. אֱמֹר לָהֶם:
זֶה כְּבָר לֹא נִתַּן לִמְחִיקָה. גַּם אֲנִי
הָיִיתִי שָׁם.
אלי זמיר - רַכֶּבֶת הַזְּמַן
מילים: הרצל חקק
לחן עיבוד שירה וביצוע:אלי זמיר
"השיר 'רכבת הזמן' הוא ביטוי לקולו של ילד שבָּגר בעולם של ערכים ותום, ילד שרואה עולם משתנה, מאבּד את דרכו. למול רכבת הזמן הדוהרת, מבקש הילד להגן על העולם שהוא וחבריו חָוו באהבה. הוא פונה לילדו שיהיה ממשיך דרך, שיחזיק במחברותיו, שלא ייתן לעולם הטוב והתמים להישכח. הילד שבגר מעביר מֶסר של שליחות: העולם של ילדותו נשא צופן אחר, צופֶן ערכי ואמיתי - ואסור לצופן הזה להיעלם מן העולם.
לילדים שחיו באותו עולם נותרה מחויבות לאותם ערכים – והלפיד מועבר לדור הבא. רכבת הזמן רוצה לצעוד קדימה לעבר עולם שמשתנֶה, אך אל לנו למחוק מה שהיה. אם נמחק הכול, ניוותר ללא מטען של ערכים, והעולם יהיה חסֵר. אם נתייחס בביטול לכל מה שהיה, אם נמחק הכול כבר-חֲלוף, מי יזכּור אותנו"